Care ar fi clasificarea tratamentelor
motor-agregate?
Tratamentele motor - agregate fac parte din marea grupă a
lubrifianţilor.
Clasificarea lor după principalele componente şi efecte cuprinde:
|
Tratamente metalice ce scad frecarea şi
conţin metale moi (Cu, Ag,
Sn) |
|
Tratamente metalice ce durifică componentele, scad frecarea
şi conţin metale dure (ceramice) |
|
Tratamente ce conţin diferiţi compuşi chimici ce scad frecarea
(în
genere ei nu sunt comunicaţi utilizatorilor deoarece conţin compuşi
clorinaţi solizi, corozivi) |
|
Tratamente ce scad frecarea şi
conţin PTFE (teflon) |
Clasificarea după tipul soluţiei:
|
Amestec de elemente şi produse (ce trebuie agitat bine
înainte de
folosire, iar apoi trebuie pornit imediat motorul care trebuie lăsat
să funcţioneze un anumit timp - pentru a
împiedica căderea la fundul băii de ulei) |
|
Soluţii coloidale ce dispersează singure, rapid
şi omogen
în ulei |
Tufoil
este o soluţie coloidală cu particule de 0,5 - 0,05 microni.
El se depune pe piesele
în mişcare relativă şi
asigură cea mai mică
frecare - cu 27% mai mică decât la piesele executate din teflon.
Inapoi la Intrebari Frecvente
Când şi cum se foloseşte Tufoil?
Tufoil
se foloseşte după rodaj - practic după parcurgerea a 7000 - 8000
km sau după efectuarea primului schimb de ulei la motor şi
până la
casarea autovehicului. Este necesar rodajul pentru a permite lustruirea
pieselor aflate
în contact -
în mişcare relativă - altminteri depunerea ce o
realizează Tufoil
va
împiedica această operaţie de şlefuire
- păsuire.
Dacă sunteţi o persoană care percepeţi zgomotul agregatelor şi a
motorului vă sugerăm să scoateţi uleiul vechi, să-l introduceţi pe cel
nou, având grijă să lăsaţi loc pentru adaosul de Tufoil.
Porniţi apoi
motorul fixând pedala de acceleraţie la 500 - 600 ture peste turaţia de
ralanti. Lăsaţi pedala de acceleraţie
în poziţia de mai sus, opriţi motorul - adăugaţi cantitatea de
Tufoil
prescrisă, puneţi buşonul şi
reporniţi motorul. In circa 5 minute se percepe un mers mai lin, mai puţine
trepidaţii, mai puţin zgomot. Vedeţi
în acest fel că Tufoil
acţionează practic imediat. Efectul devine maxim după 1000 km şi se
menţine atâta timp cât folosim Tufoil.
Eficienţa se percepe mai uşor la maşinile cu mai
mulţi km, dar un specialist sesizează această modificare şi la
maşinile noi.
Dacă se renunţă la Tufoil
în scurt timp dispar avantajele lui.
De menţionat că Tufoil
se poate adăuga şi
înainte de a pune noul ulei sau
în acelaşi timp cu uleiul, fără a exista
impedimente - numai că nu se mai
poate face comparaţia privitoare la efectul asupra agregatelor.
Pentru determinarea consumului de carburant probele se fac conform STAS
6926/10 folosind litrometrul mecanic sau electronic.
Inapoi la Intrebari Frecvente
Cum influenţează Tufoil pornirea
şi accelerarea imediat după pornire?
Multe motoare au tendinţa să se clatine şi să ezite când pedala de
acceleraţie este apăsată rapid. Motivul este că există o mare
frecare metal pe metal în condiţii mari de uzură. Tufoil
reduce drastic acest lucru. Unul din testele standard pe care le folosim
la verificarea maşinilor, este să apăsăm pedala de acceleraţie la
podea, imediat după pornirea de dimineaţă. Efectele produsului Tufoil
sunt extraordinare la acest test (noi nu recomandăm acest test, aşa că
fiţi atenţi dacă vă hotarâţi să-l folosiţi
să nu faceţi accident).
Inapoi la Intrebari Frecvente
Pot folosi Tufoil la barca mea cu
motor?
Tufoil
lucrează la fel de bine şi la motoarele de nave. Se
foloseşte la fel ca
la motoarele de automobile. Se foloseşte de asemenea la transmisia
inferioară, acolo unde este amplasată elicea. Tufoil
conţine inhibitori de rugină care vor proteja un motor naval
şi atunci
când este oprit. Ştiaţi că o mare
firmă de remorcări navale,
foloseşte Tufoil
în motoare şi în cutiile de viteze? Rezultatele sunt dincolo de
aşteptări! Au prelungit
viaţa marilor motoare Diesel cu peste 50%, iar
temperatura din cutiile de viteze a fost redusă de la ,,supraîncălzire"
la ,,călduţ".
Inapoi la Intrebari Frecvente
Influenţează Tufoil motorul diesel?
Teste recent făcute de laboratorul independent pentru regiuni reci din
Kapuskasing din Canada arată că Tufoil
creşte turaţia motorului la rece cu 9,6%. Asta înseamnă o mai
bună
pornire pe timp rece. Normal, o pornire mai uşoară înseamnă
că viaţa
bateriei se va prelungi considerabil! Utilizatorii spun că au o
acceleraţie mai bună când în motoarele Diesel folosesc Tufoil.
Acum sosesc şi rapoarte care vorbesc despre îmbunătăţiri ale motoarelor
Diesel ce folosesc Tufoil
la altitudini mari ( la munte ).
Inapoi la Intrebari Frecvente
Ce realizează Tufoil la
diferenţial?
Se foloseşte o parte Tufoil
la zece părţi ulei de
diferenţial. Diferenţialul va
funcţiona la o temperatură mai
mică. Tufoil
nu are niciun efect advers asupra ambreiajului.
Inapoi la Intrebari Frecvente
Realizez economii de carburant?
Reducerea frecării înseamnă o economie de combustibil. Rapoartele din
teren variază mult, de la o economie de 5% până la 12%.
Două motoare nu
sunt la fel. Variază la fel de mult ca şi
şoferii care le conduc.
Toleranţele de producţie, puterea, finisarea, urmele abrazive, reglaje
(conform vremii), erori de la tratarea la cald, anomaliile la aprindere şi
inducţie, toate combinate dau fiecărei
maşini propria personalitate.
În ciuda marilor variaţii, teste independente au
arătat îmbunătăţiri
semnificative atunci când se foloseşte produsul Tufoil.
Păstraţi o
evidenţă cât mai strictă.
Urmăriţi-vă economiile!
Inapoi la Intrebari Frecvente
La motoarele cu injecţie este
influenţat ralantiul?
Motoarele cu injecţie de combustibil îşi
reglează automat viteza de
ralanti, când lubrifiantul este îmbunătăţit cu Tufoil,
la fel cum ar fi făcut-o şi carburatorul.
Inapoi la Intrebari Frecvente
Cât Tufoil trebuie să folosesc şi
care sunt economiile nete realizate?
Noi recomandăm 237 ml (8 uncii) de Tufoil
la tratamentul iniţial, atunci când
schimbaţi uleiul. (asta la turisme,
pentru băile standard de 4-5 l.) După acest tratament
iniţial, este
suficient să se adauge doar jumatate (4 uncii) în baia de ulei, la
fiecare schimb de ulei. Ca informaţie
generală 6% ca tratament iniţial
şi apoi doar 3% din cantitatea de ulei a băii motor, la fiecare
următor
schimb de ulei. Tufoil
nu este doar eficient, este şi economic de utilizat. O
socoteală bazată
pe cea mai populară măsură -
quartul, arată
că mergeţi cu
maşina 6 mile
cheltuind doar 1 penny pe Tufoil.
La 3000 de mile (~ 5000 km), aţi cheltuit doar 1 penny la fiecare 6 mile
conduse. Odată ce vezi beneficiile, nu îţi mai vine
să foloseşti
altceva. In lei costul cu Tufoil,
la turismele medii, pentru cazul schimbului de ulei efectuat la 10.000
km, este de circa 0,55 lei / 100 km. Cei ce-şi
ţin costurile de
exploatare au raportat economii de carburant, ulei, manoperă
şi piese 3
lei / 100 km. Rezultă că la 1 leu investit în Tufoil
economisiţi în fapt 6 lei - Tufoil
nu vă cheltuie banii, ci îi economiseşte.
La vehiculele mari, care schimbă uleiul la peste 30.000 km, economiile
sunt chiar mult mai importante, deoarece rămân mai
mulţi bani din
costul întreţinerii.
Inapoi la Intrebari Frecvente
Ce se întâmplă cu ralantiul la
motoarele vechi?
La motoarele vechi, nu este de loc neobişnuit ca
turaţia de ralanti să
crească atunci când se foloseşte Tufoil.
Dacă blocul motor s-a deformat, sau are probleme serioase cu frecarea,
îmbunătăţirea pe care o aduce este
extraordinară. Îmbunătăţirea la
relanti se observă mai puţin la motoarele noi.
Inapoi la Intrebari Frecvente
Cum este influenţată viaţa
motorului?
Pur şi simplu puteţi dubla
viaţa motorului dacă
folosiţi Tufoil
în motorul dumneavoastră. Cei mai mulţi oameni
consideră normal să-şi
folosească maşina 100.000 de mile.
Dacă folosiţi Tufoil
în mod regulat, la fiecare schimb de ulei, vă
puteţi aştepta
să meargă
cel putin 200.000 de mile . . . şi asta nu este ceva neobisnuit! De fapt
noi am înfiinţat ,,Clubul sfertului de milion" - pentru cei care
au depăşit 250.000 de mile! Noi încurajăm
clienţii să
păstreze o evidenţă
exactă a economiilor lor. Un consum mai bun, mai
puţine reparaţii, o
viaţă mai
lungă a motorului şi economiile se
adună repede. Veţi fi uimit când
veţi vedea cât de mult economisiţi.
Inapoi la Intrebari Frecvente
Pot folosi Tufoil la motocicletă
sau ATV?
Tufoil
funcţionează extrem de bine în motoarele în 4 timpi care au o baie de
ulei separată (nu se amestecă
niciodată uleiul cu benzina). Iniţial am
crezut că ambreiajele umede pot aluneca
dacă se foloseşte Tufoil,
dar clienţii ne-au arătat
că ne-am înşelat. Am primit rapoarte privind
o funcţionare mai lină
şi la o temperatură mai
mică la motocicletele cu
ambreiaj umed. Nicio restricţie, din partea
noastră.
Inapoi la Intrebari Frecvente
Afectează garanţia folosirea
produsului Tufoil?
Tufoil
este un modificator de frecare pe bază de lubrifiant, cu un total de 11
patente în SUA şi pe plan internaţional.
Garanţia maşinii
dumneavoastră
noi, nu va fi afectată dacă îl
folosiţi. Noi vă
recomandăm să
rulaţi maşina
dumneavoastră între 5000 - 10000 mile ( 7.000 km. ) pentru rodaj
înainte de a începe să folosiţi Tufoil.
In ciuda a ce ţi se spune de către
producător este bine să nu
forţaţi
motorul înainte de a folosi modificator de reducere a uzurii. Rodajul
de 7.000 km. este necesar pentru a permite finisarea
( lustruirea ) suprafeţelor de contact înainte de a folosi Tufoil.
Inapoi la Intrebari Frecvente
Poate influenţa Tufoil motoarele
foarte vechi?
Multe motoare vechi prezintă simptome de ardere a uleiului. Tufoil
poate ajuta în unele cazuri, prin eliberarea segmenţilor
parţial blocaţi. Simptome:
elimină pufuri de fum albastru la pornire
dimineaţa
sau după ce motorul a stat o perioadă. Acest lucru se întâmplă din
cauza deteriorării sau rigidizării garniturilor de ulei pe tijele de
supapă. Problema este cauzată în primul rând de faptul
că producătorii
nu folosesc cauciucul indicat pentru garnituri (viton). Costă prea mult.
Singura soluţie este să
continuaţi cu fumul acela albastru sau să
înlocuiţi garniturile. Niciun ulei nu poate corecta o asemenea
problemă, deşi un ulei mai gros o poate reduce. Fumul constant albastru
(sau scăpările de ulei) în unele cazuri este datorat
blocării segmenţilor de piston. Ni s-au raportat îmbunătăţiri importante acolo
unde s-a folosit Tufoil
- care a dat drumul la segmenţi şi i-a
făcut să
funcţioneze din nou
corect. Dacă segmenţii sunt
cimentaţi în lăcaşurile lor, sau
dacă
cilindrul este zgâriat, niciun lubrifiant nu poate elimina emisia de
fum.
Inapoi la Intrebari Frecvente
Filtrele de ulei împiedică
circulaţia Tufoilului?
Prin cele mai multe filtre de ulei de pe maşinile moderne, particulele
care sunt mai mici de 10 microni pot trece (asta inseamnă
că particulele
de 10 microni sunt foarte mici). Particulele de PTFE din Tufoil
sunt între 0.5 si 0.05 microni şi trec prin filtre ca
şi cum acestea
n-ar exista. Filtrele grosolane care folosesc mănunchiuri mari de
celuloză sau hârtie de filtru cu atât mai
uşor permit trecerea PTFE. Producătorii de filtre
recomandă folosirea de Tufoil.
Inapoi la Intrebari Frecvente
La motoare vechi pot folosi un ulei
din noua generaţie şi Tufoil?
Motoarele moderne folosesc toate uleiuri pe bază de
detergenţi şi
rămân
foarte curate în interior. Tufoil
poate fi folosit în aceste motoare fără nicio
problemă. Dacă
aveţi un
motor clasic, mai vechi, care foloseşte uleiuri
făcute cu tehnologii
dinainte de 1950, noi recomandăm demontarea
băii motorului şi
curăţarea fizică a
murdăriei din baie şi de pe capacele de la supape. Un ulei de
înaltă calitate pe bază de
detergenţi poate ridica acea mizerie şi ea
poate cauza probleme. Noi vindem Tufoil
unei firme de închiriat maşini, care are în special maşini mai vechi
şi iată concluzia lor
şi propriile lor cuvinte: ,,Folosim Tufoil
de 237 ml la parcul nostru cu maşini de închiriat la fiecare schimb de
ulei iar rezultatele au fost uimitoare. Intrucât folosim maşini vechi
pentru flota noastră de închiriat, multe din
maşini au peste 100.000
mile (160.000 km.), acestea au un consum foarte mic de ulei sau chiar
deloc, de când am început să folosim Tufoil.
Inapoi la Intrebari Frecvente
Este influenţată pornirea la cald?
Când un motor este turat la maxim pe o vreme caniculară, oprit
şi apoi
repornit când încă este cald, uneori pot
apărea probleme. Piesele s-au
blocat şi trebuie să se
răcească pentru
a-şi da drumul. Tufoil
ajută la prevenirea apariţiei blocajelor pieselor
fierbinţi şi
veţi găsi că pornirea la cald este mult mai
rapidă. Date noi arată
că motoarele ce
folosesc Tufoil
funcţionează la o
temperatură cu 42% mai mică.
Inapoi la Intrebari Frecvente
Este influenţată pornirea la rece?
Cel mai bun loc pentru testarea pornirii la rece este în Canada!
Guvernul canadian a testat Tufoil
în laboratoarele lor reci din Kapuskasing şi au
găsit o pornire mai rapidă la rece cu aproape 10%. O îmbunătăţire cu care bateria
dumneavoastră va avea o viaţă mai
lungă! Dacă bateria
dumneavoastră este slabă sau
legăturile sunt un pic corodate, şansele de a porni vor fi
mult mai mari dacă se foloseşte Tufoil!
Testele cu Tufoil
au arătat o scădere a consumului de combustibil la
funcţionarea pe timp
rece.
Inapoi la Intrebari Frecvente
Pot testa compatibilitatea uleiului
meu cu produsul Tufoil?
Tufoil
se amestecă cu toate tipurile de ulei fie ele sintetice sau minerale,
folosite în motoarele auto. Dacă aveţi îndoieli, îi
puteţi verifica
compatibilitatea încălzind 1 uncie de Tufoil
la 10 uncii de ulei şi apoi le lăsaţi timp de 24 de ore.
Dacă nu există
nicio depunere, atunci sunt compatibile.
Inapoi la Intrebari Frecvente
Cum pot folosi Tufoil la cutia de
viteze?
Tufoil
este prea alunecos pentru a fi folosit în cutiile de viteze automate.
Uleiurile din această categorie trebuie să fie oarecum cu
aderenţă,
altfel ambreiajul nu poate funcţiona corect. In cutiile de viteze
manuale, cam o parte de Tufoil
la zece părţi de ulei de transmisie, le va face
să funcţioneze la
temperaturi mai mici, iar schimbarea vitezelor să se
facă mai lin.
Inapoi la Intrebari Frecvente
Influenţează Tufoil turbosuflanta
motorului meu?
Motoarele cu turbosuflante funcţionează extrem de bine cu Tufoil
în baia de ulei. Un expert de motoare, prezentator la televiziune,
aleargă într-o Toyota turbo diesel prin toata America. El a spus
,, N-am mai văzut o maşină turbo
să meargă aşa de bine! (Nu uita!
Inainte de a opri motorul lasă-l să ruleze la ralanti, altfel uleiul
rămâne între lagărele
fierbinţi ale turbosuflantei.)
Inapoi la Intrebari Frecvente
Există comparaţii cu alte sisteme
de ungere?
Am efectuat mii de teste de uzură în laboratorul nostru în ultimii 25
de ani. Ultimul pe care l-am numit testul cu fum / fără fum a
arătat cum
Tufoil
s-a detaşat de restul lubrifianţilor. Pe rând am pus fiecare
lubrifiant pe aparatul cu patru bile (folosit de Biroul Naţional de
Standardizare). In 13 minute sau chiar mai puţin fiecare a ars
scoţând
fum. Atunci când am supus Tufoil
în aceleaşi condiţii, a trebuit
să folosim, nu cronometrul, ci
calendarul. Tufoil
a rezistat o uimitoare perioadă de 16 zile, înainte de a observa o
uşoară dâră de fum.
(Sunaţi-ne şi vom fi
fericiţi să
vă trimitem în
mod gratuit orice test.)
Inapoi la Intrebari Frecvente
Se poate îmbunătăţi şi
calitatea ungerii la vaselină?
Unsoarea pentru lagăre este mai bună cu adaos de Tufoil.
Nu folosiţi prea mult Tufoil
deoarece unsoarea se va înmuia prea tare şi va deveni prea
fluidă. Amestecaţi
mai puţin de o parte de Tufoil
la zece părţi de unsoare.
Amestecaţi bine asfel încât produsul final
să fie uniform. Nu uitaţi! La
maşinile cu discuri de frână, discurile
se încălzesc datorită frânării
şi nu datorită
frecări din lagăre.
Dacă folosiţi prea mult Tufoil,
punctul de topire al unsorii poate scădea prea mult
şi se pot distruge lagărele.
Inapoi la Intrebari Frecvente
Când schimb uleiul dacă folosesc
Tufoil?
Noi recomandăm să
schimbaţi uleiul conform specificaţiilor
producătorului.
Totuşi, mulţi din
clienţi găsesc
că uleiul lor este încă curat la acest
număr de mile (kilometri) din cauză
că Tufoil
a scăzut frecarea şi uzura,
aşa că ei au luat
hotărârea să
prelungească
durata schimbul de ulei.
Inapoi la Intrebari Frecvente Există
diferenţe între tratamentul Tufoil şi aditivii de ulei?
Aditivii modifică caracteristicile uleiurilor. Uleiurile fabricate cu
noile tehnologii moderne nu numai că nu necesită aditivi - deoarece
conţin aditivi - dar pot forma depuneri
în cazul unor aditivi inadecvaţi adăugaţi suplimentar.
Tratamentele nu modifică caracteristicile uleiurilor, ele aderă la
piesele
în contact şi mişcare
relativă reducând frecarea. Ajută uleiul
în misiunea de lubrifiere a pieselor, agregatelor şi motoarelor (reduc
coeficientul de frecare). Inapoi
la Intrebari Frecvente Ce realizează
Tufoil pentru maşinile Euro 5 şi Euro 6 cu Start/Stop?
Şi la noile maşini Euro 5, 6 cu/fără Start-Stop și hibride depunerea
tratamentului elimină frecarea metal pe metal la pornire. Reducerea
frecării face să crească durata de viaţă a motorului sau agregatului
iar efortul demarorului şi acumulatorului scade semnificativ făcând să
crească şi durata lor de funcţionare. La maşina probată de noi, timp de
3 ani, un Ford Focus EcooBoost 1,5 litri benzină Euro 6, 150 C.P.,
consumul de benzină la funcţionarea statică a scăzut după numai 350 km
de la adăugarea tratamentului Tufoil de la 0,6 l/h la 0,5l/h (reducere
de peste 16,6% a consumului). În plus pornirile după opririle din
trafic se fac mai uşor şi mai rapid cu 0,10 sec. Mașinile cu Start-Stop
au multe piese modificate ceea ce înseamnă cuzineți, segmenți,
pistoane, supape - realizate din materiale mai rezistente pentru a face
față unui număr de 500.000-600.000 porniri față de 30.000 porniri la
mașinile fără Start-Stop. Unele piese au și straturi de lubrifiant
solid pentru a rezista la pornirile cu puțin ulei. Tufoil contribuie în
acest caz la o viață și mai mare a pieselor. Inapoi
la Intrebari Frecvente |